كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ ءَامَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ PECINTA RASULULLAH.COM menyajikan artikel-artikel faktual sebagai sarana berbagi ilmu dan informasi demi kelestarian aswaja di belahan bumi manapun Terimakasih atas kunjungannya semoga semua artikel di blog ini dapat bermanfaat untuk mempererat ukhwuah islamiyah antar aswaja dan jangan lupa kembali lagi yah

Sabtu, 25 Agustus 2012

Imam Mekah As-Sudais HINA Sahabat Nabi Muhammad (wahabi jgn fanatik)

Alhamdulillah wash Syukru Lillah, Ash-Sholat tu Wassalamu ‘ala Nabiyyinal Karim wa’ala aali kullin wasohbi kullin wattoyyibin. Berkaitan seorang lelaki bernama Abdur Rahman Abdul Aziz As-Sudais yang pernah dilantik oleh negara Saudi sebagai Imam di Masjidil Haram Mekah.

Dia (As-Sudais) bukanlah seorang nabi maupun rasul, utk tidak boleh ditegur maupun dikritik. Amat mengherankan dikalangan orang jahil Wahabi yang seolah-olah “menyembah” As-Sudais dengan mendakwa syarat sah haji&umarah mesti solat dibelakang As-Sudais. Fanatik sungguh Wahabi di negara ini. Tidak adapun dalam  kitab manapun yang menyatakan sedemikian. Dari mana Wahabi2 ini mengambil hukum?  Fanatik tak karuan ! itulah puncaknya.
Kritikan ke atas Wahabi yg fanatik seolah2 ‘penyembah’ As-Sudais….ku katakan …tahukah anda bahawa;

1- Abdur Rahman As-Sudais menghukum umat Islam yang menyambut Maulid Nabi sebagai SESAT&MUSYRIK.


2- Abdur Rahman As-Sudais menghukum umat Islam yang menyambut Maulid Nabi SERUPA DENGAN KAFIR.


3- Abdur Rahman As-Sudais menghukum umat Islam yang menyambut Maulid Nabi sebagai TIDAK SAH IMAN.



Ketiga-tiga hukum di atas amat terlalu karena menjatuhkan KEKAFIRAN kepada jutaan umat Islam termasuk presiden, Raja-raja, Menteri-menteri, umat Islam dan lebih parahnya lagi menghukum KAFIR ke atas ulama-ulama Islam.
Kesemua penghukuman melampauinya itu dan lainnya bisa didengar sendiri dalam rekaman khutbah As-Sudais dihadapan puluhan ribu umat Islam di Masjid Haram Mekah (
http://audio.islamweb.net/audio/downloadmp3_.php?audioid=28232
)

Persoalannya..Mengapa As-Sudais terlalu melampau dalam menghukum amalan umat Islam yang mempunyai dalil? Tidakkah boleh As-Sudais bersangka baik ke atas amalan umat Islam?
Apa yang As-Sudais sakit hati sangat dengan Maulid Nabi ini?
Jika dia tidak mau merayakan ,tdk apa2lah tetapi janganlah ghuluw / melampau ketika menghukumi umat Islam sehingga mengkafirkan seluruh umat Islam.
Ada beberapa orang yang jahil ilmu agama sangat marah pada ulama dan para pendakwah Islam apabila mengkritik As-Sudais dengan kritikan ilmiah. Adakah orang jahil itu sangkakan/ingat As-Sudais itu nabi atau rasul yang tidak boleh ditegur/dikritik secara ilmiah?

Oklah…mungkin ada tokoh wahabi yg berkata memang tidak patut mengkritik As-Sudais itu krn dia orang arab…emm..ok tapi…
Apa alasannyanya lagi bila Abdur Rahman As-Sudais Imam Mekah itu menghina,mengutuk dan melecehkan sahabat Nabi Muhammad saw?

SIAPA AS-SUDAIS ITU HENDAK DIBANDINGKAN DENGAN PARA SAHABAT NABI ?! Apa hak As-Sudais yang Wahabi fanatik sangat seolah ‘sembah’ dia untuk mengkritik & hina sahabat Nabi pula?!

1- Abdur Rahman As-Sudais (Imam Mekah) menghina insan mulia sahabat Nabi Muhammad.


2- Abdur Rahman As-Sudais Imam Mekah itu melecehkan sahabat Nabi Muhammad itu di dalam khutbahnya dihadapan puluhan ribu umat Islam di Masjid Haram Mekah hari Jumaat 22/1/1431H.


3- Imam Mekah itu menuduh sahabat nabi Muhammad adalah PENGKHIANAT.



Menteri Dewan Diraja Saudi Arabia; Dr Syeikh Abdul Muhsin Al-’Abikan sendiri mengkritik Imam Mekah Abd Rahman Sudais ini kerana menghina sahabat Nabi Muhammad di hadapan khalayak ramai di masjid haram Mekah . iyalah..siapa tak marah bila yg disanjung umat wahabi ini menghina sahabat Nabi Muhammad. Antara sahabat Nabi Muhammad yang dihina oleh As-Sudais Imam Mekah itu adalah sahabat nabi pemegang amanah yang diberikan oleh Nabi Muhammad bernama Abdullah Bin Tha’lab Al-Lutbiyah..tidak tanggung tanggung,, sahabat Nabi!.
renungkan…

2 komentar :

Anda sopan kamipun segan :)